Pages

Islam is ezieY Iman is bietiPul

Islam is ezieY Iman is bietiPul

Monday 16 January 2012

RINGKAS......pADaT....sampai MAKSUD...PENGAJARan cukup berMAKNA..


RINGKAS......pADaT....sampai MAKSUD...PENGAJARan cukup berMAKNA..



  Ustaz saya cakap...
 MENGUMPAT tu HARAM....
*tapi ade tempat2 yg dibenarkan oleh syara'.


Ustaz saya cakap..
*tapi tak tau la betul ke tak..
MENGUMPAT tu mcam MAKAN daging saudara kite sendiri.


Ustaz saya sambung cakap lagi...
*tapi semua yg die cakap MEMANG bermanfaat untuk UMMAH..

Ustaz saya cakap...
   cakap lagiiii.......
*tapi......

TAPI  LAAAAAGGGGIIIII..........

maafla...ustaz saya memang suka bercakap....
*tapi....bukan cakap sia2...
*tapi...ustaz saya BERCAKAP untuk kebaikan UMMAH..
 
   ***TAPI HANYA BAGI ORANG YANG INGIN AMBIL MANFAAT DARI KATA2 USTAZ SAYA JE..***

yg AKHIR skali, Ustaz saya cakap.....

apa yg die cakap??

USTAZ cakap:
 
   "INGAT......!!!!!!
Orang yang mengatakan sesuatu yang buruk tentang seseorang (MENGUMPAT) semasa die bersama kamu..., 
      
 PERCAYALAH.....!!!!!


    "DIE JUGAK LAH YANG AKAN MENCERITAKAN KEBURUKAN MU APABILA DIE BERSAMA TEMAN2 MU YANG LAIN.."

*tapi betul ke ustaz saya cakap??
**cakap banyak2 tu betul ke???


****saya PERCAYA....saya YAKIN...sebab tu saya kata die USTAZ SAYA...!!!


Ya ALLAH...

..selamatkan kami dari LIDAH yg MENJADI asbab KEMURKAANMU..


2 comments:

  1. "*tapi tak tau la betul ke tak..MENGUMPAT tu mcam MAKAN daging saudara kite sendiri."
    Bukankah ada ayat ini, "...dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya...."
    Al-Hujurat:12

    :)

    ReplyDelete